Emails versturen en opvolgen

21/05/2019 door Dirk Vranckaert

Met Factsys is het kinderspel om je facturen, offertes en credit nota's per email bij je klant te laten bezorgen. Met slechts een paar klikken op de knop is dat gebeurt, en het best van dit alles? Jij hoeft niet één keer je email applicatie te openen! Factsys maakt hiervoor gebruik van een eigen email infrastructuur. En dat biedt zo zijn voordelen!

De voordelen van het uit handen geven van je emailverkeer met betrekking tot je facturen en offertes zijn enorm. Het eerste grote voordeel is veiligheid. Doordat wij zelf instaan voor het opmaken van je email, het toevoegen van de bijlages en het versturen van het volledige email bericht kunnen wij garanderen dat dit op de meest veilige manier mogelijk gebeurt! Wij zorgen dat alles versleuteld wordt en zo correct wordt verstuurd van de Factsys email-server naar de email-server van jouw klanten.

 

Maar het uit handen geven van een deel van je email verkeer heeft natuurlijk ook consequenties. Potentieel geef je daarmee ook een deel van jouw (en mogelijks zelfs van de ontvanger, jouw klanten dus) hun privacy op. Er bestaan namelijk technieken voor het achterhalen of emails geopend werden en zelfs of er op bepaalde links geklikt werd of niet. Factsys doet daar echter niet aan mee. Privacy dragen wij hoog in het vaandel en deze informatie trachten wij dan ook niet te achterhalen!

 

Nog geen klant? Registreer dan vandaag nog!
En geniet van 30 dagen gratis proefperiode!

Nu aanmelden

 

Een ander voordeel om de emails voor jou te gaan versturen is dat onze Factsys email-server kan communiceren met de email-server van jouw klanten. Concreet betekent dit dat wij aan de email-servers van jouw klanten kunnen gaan opvragen of de email afgeleverd kon worden bij de ontvanger of niet. Dat lijkt op een aangetekend schrijven. We weten daarmee zeker dat de boodschap aangekomen is, of ze gelezen werd is echter privé voor de ontvanger.

Maar op deze manier kunnen wij er wel voor zorgen dat we jou voor elke factuur, offerte èn credit nota een overzicht kunnen geven of de email al dan niet werd afgeleverd bij de ontvanger. Bij een gefinaliseerde factuur, offerte of credit nota kan je dit terugvinden in het gedeelte 'Versies', helemaal onderaan op de pagina.

Een grijs blokje betekend dat de email werd verstuurd maar nog niet werd afgeleverd, een groen blokje betekent dat alles ok is en de email bij de ontvanger geraakt is. Een oranje of rood blokje betekent dat er een probleem is met de email. Mogelijks is het email adres dan foutief gespeld of bestaat het email adres van de ontvanger niet meer.

Nog geen klant? Registreer dan vandaag nog!
En geniet van 30 dagen gratis proefperiode!

Nu aanmelden

Heb je nog vragen omtrent deze functionaliteit of ben je toch nog bezorgt omtrent je privacy, aarzel dan niet om ons te contacteren op info@factys.be!

Deel dit bericht