CRM - Werken met contactpersonen

01/07/2019 door Dirk Vranckaert

Tot een tijdje geleden kon je op een klant enkel één telefoonnummer, emailadres en naam van een contactpersoon registeren. Recent is daar verandering in gekomen en nu kan je meerdere contactpersonen registreren per klant. In dit artikel geven we je een overzicht van wat je er allemaal mee kan!

Het contact met je klant is uitermate belangrijk. Daarom is het ook belangrijk dat je genoeg gegevens kan bijhouden over je klanten. Bijvoorbeeld contactpersonen. Van zodra je een klant hebt aangemaakt in Factsys kan je meteen beginnen met het aanmaken van al je contactpersonen voor die klant.

Contactpersonen en diensten aanmaken

Zowel een echte contactpersoon als de contactgegevens van een dienst (bv. dienst boekhouding) kunnen worden verwerkt in Factsys. Van zodra je een contactpersoon aan het aanmaken bent zie je dat enkel de voornaam verplicht in te vullen is, de familienaam niet. Op deze manier kan je dus perfect dienst boekhouding invullen in het veld van de voornaam, de familienaam vervolgens leeg laten en een telefoonnummer of emailadres toevoegen.

Voor een echte contactpersoon kan je ook zijn of haar functie binnen de klant-organisatie invoeren. Ook dit zal je helpen in de toekomst bij contact met je klant.

Voorkeurs contactpersoon

Elke klant met contactpersonen heeft een primair of voorkeurs contact. Deze voorkeurs contactpersoon zal gebruikt worden als referentie bij het opstellen van facturen en dergelijke. Standaard zal dit de eerste contactpersoon zijn die je aangemaakt hebt voor die klant. Op de details van de klant kan je steeds zien wie de voorkeurs contactpersoon is.

De voorkeurscontactpersoon kan echter ook gewijzigd worden. Dit kan je makkelijk doen door het nieuwe voorkeurscontact te openen en op de knop Instellen als standaard contact te klikken.

Heb je nog vragen hieromtrent of andere vragen met betrekking tot Factys? Aarzel dan niet om ons te contacteren op info@factsys.be.

Deel dit bericht